دبستان غیردولتی پسرانه معراج اندیشه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

مسابقه طرح آسمانی ها_ویژه دوره دوم دبستان

ضرب المثل های زیر را حدس بزنید!!! 🤔🧐

۱ 🐫🙇‍♀🙇‍♀🚫 = 
۲💧🏺🔘🏃🏻🌍 = 
۳☀️💋💥 = 
۴🕊🕊🦅🦅 = 
۵🏔🏔✖️👥✅ = 
۶🤥👌🏻🧠 = 
۷👣👞👤❎ = پ
۸🖐🏻👣♂🆓🖐🏻🧙🏻‍♀ = 
۹👣🚪🛫 = 
۱۰🐄(8⃣➕1⃣)👨🏻🥛 = 
۱۱🥢👨🏻‍🏫🌹 = 
۱۲ 🐍🥨⚫️⚪️😱 = 
۱۳👂🏻🚪👂🏻🥅 = 
۱۴_ 🏢🐭🐭👂🏻 = 
۱۵_ 🖐🏻⬆️🖐🏻➕ = 
۱۶_ 🚿⬆️🐸🧔🏻🎁🎶 = 
۱۷_ 🐥🍂🍁➕➖✖️ = 
۱۸_ 🐫👁❌👀 = 
۲۰_ 🐭🕳❌🧹〰️✅
۲۱_ 🥘-🥘🗣🌚 =
۲۲_ 🐪🚪😴👀💭📿 = 
۲۳_ 🐓👥🦆👍🏻 =  
۲۴_ 🌷🌿🌱🛤❌ = 
۲۵_ 🌃🛣💪🏻👁 = 
۲۶_ 🐐☠️🌿✅🍈🥒✅ = 
۲۷_ 🛣🌌⚪️ = 
۲۸_ 🧮🧮👥👬 = 
۲۹_ ✋🏻👍🏻🍇💩✅ = 
۳۰_ 👨🍳👨🏻‍🍳🍵🧂B🥴 = 
۳۱_ ☄️❌🔝💋🌍👍🏻 = 

کاردستی با برگ های پاییزی

#هفته_اول

#هفته_هنر_خلاقیت

دانش اموزان دوره اول توجه توجه
صدا میرسه...الو..الو
شما این هفته با همکاری خانواده های محترمتون باید برای ما با برگ های پاییزی یه کار هنری انجام بدید
عکس های بالارو اگر ببینید متوجه میشید فقط باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

۱_برگ_هارو ضدعفونی بکنید
۲_روی کاغذ بچسبونید
۳_با پدر یا مادر مهربونتون این کار رو انجام بدید

✅مهلت ارسال آثار تا روز ۵شنبه ساعت ۱۲ ظهر 

تفاوت دانش آموزان در آموزش

مقدمه

ما انسان ها همگی با یکدیگر تفاوت داریم. هر انسانی از ترکیب هوشی متفاوتی برخوردار است و توانایی های متفاوتی دارد. شناسایی و پرورش تمام هوش های دانش آموزان یکی از وظایف مدارس موفق است. هوارد گاردنر در کتاب «هوش های چندگانه در کلاس های درس»، هشت نوع هوش برای انسان ها بیان می کند، و لزوم تنوع روش های یادگیری متناسب با این تفاوت ها، را بیان می­کند.

متاسفانه در عموم مدارس به این تفاوت های هوشی دانش آموزان توجه نمی شود. در مدارس ما معمولا به یک الی دو نوع از این هوش ها توجه می شود. دانش آموزانی که از این هوش ها برخوردارند به عنوان شاگرد زرنگ شناخته می شوند و بقیه دانش آموزان همواره تحت فشار قرار داشته و به هوش شان اهمیتی داده نمی شود. در حالی که اگر به توانایی های تمام دانش آموزان توجه شود هیچ کدام از آنها با حقارت مواجه نمی شوند و با پرورش استعدادشان می توانند در جایگاه مناسبشان قرار گرفته و به پیشرفت جامعه کمک کنند.

هوش های چند گانه

این هشت نوع هوش عبارتند از:

۱٫ هوش کلامی/ زبانی.

۲٫ هوش ریاضی/ عددی.

۳٫ هوش موسیقیایی.

۴٫ هوش بدنی/ جنبشی.

۵٫ هوش فضایی/ سه بعدی.

۶٫ هوش طبیعی.

۷٫ هوش میان فردی/ اجتماعی.

۸٫ هوش درونی/ فردی.

در این نوشته توضیح مختصری در مورد این هوش های چندگانه ارائه می کنیم:

هوش زبانی

این نوع هوش توانایی استفاده از کلمات و زبان است. افرادی که از این هوش بهره مند هستند، معمولا سخنوران برجسته ای هستند. آنها به جای تصویر، با کلمات فکر می کنند. آنها از مهارت هایی مثل حرف زدن، قصه گفتن، توضیح دادن، تدریس، استفاده از طنز، قانع کردن دیگران و … بهره مند هستند. شغل مناسب برای آنها شاعری، روزنامه نگاری، نویسندگی، معلمی، وکالت و سیاست است.

هوش ریاضی

صاحب این هوش دارای توانایی استفاده از استدلال، منطق و اعداد است. این افراد به صورت مفهومی و با استفاده از الگوهای عددی و منطقی فکر می کنند. آنها مهارت هایی از جمله حل مسئله، تقسیم بندی و طبقه بندی اطلاعات، کار کردن با مفاهیم انتزاعی و … دارند. شغل های مناسب برای آنها عبارت است از: مهندسی، برنامه نویسی، کار با کامپیوتر، پژوهشگری، حسابداری و ریاضی­دان.

هوش موسیقیایی

این نوع هوش، توانایی تولید و درک موسیقی است. افراد متمایل به این هوش با استفاده از صداها و ریتم ها فکر می کنند. آنها بلافاصله به موسیقی و حتی صداهای محیطی عکس العمل نشان می دهند. آنها مهارت هایی از جمله آواز خواندن، نواختن آلات موسیقی، آهنگ سازی و … را دارا بوده و برای شغل هایی همچون نوازندگی، خوانندگی، آهنگ­سازی و … مناسب هستند.

هوش بدنی

این هوش توانایی کنترل ماهرانه حرکات بدن و استفاده از اشیا است. آنها درک خوبی از حس تعادل و هماهنگی دست و چشم دارند. آنها از طریق تعامل با فضای اطرافشان قادر به یادآوری و فرآوری اطلاعات هستند. آنها مهارت هایی همچون ورزش، صنایع دستی، استفاده از دست برای ساختن یا خلق کردن و … دارند. این افراد معولا به شغل هایی همچون ورزشکاری، معلمی تربیت بدنی، هنرپیشگی، آتش نشانی و صنتگری علاقه ­مند هستند.

هوش فضایی

دارنده این هوش توانایی درک پدیده های بصری را دارد. این افراد با تصاویر فکر می کنند. آنها برای به دست آوردن اطلاعات نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه ها، نمودارها، تصاویر و فیلم خوششان می آید. آنها مهارت هایی چون ساختن پازل، خواندن، نوشتن، درک نمودارها و شکل­ها، طراحی، نقاشی، ساختن تمثیل های تصویری، دست­کاری کردن تصاویر و … دارند. شغل های مناسب برای آنها عبارت است از: کار تجسمی، معماری، طراحی داخلی، مکانیک، مهندسی، کشف و اختراع.

هوش طبیعی

دارنده این هوش توانایی درک پدیده های مربوط به طبیعت را دارد. دارندگان این هوش از همان کودکی به حیوانات، گیاهان، جمع آوری کلکسیون هایی از طبیعت و … علاقه دارند، و از کار با وسایلی همچون میکروسکوپ و تلسکوپ و ذره بین لذت می برند. آنها علاقه زیادی به باغبانی، سفرهای تفریحی، کوهنوردی، سفربه بیابان و … دارند. شغل های مناسب برای این افراد عبارت است از: پژوهش در حوزه های طبیعت، مستندسازی فیلم های طبیعی و …

هوش اجتماعی، برون فردی

دارندگان این هوش توانایی ارتباط برقرار کردن مناسب با دیگران و فهم آنها را دارند. دارندگان این هوش می توانند مسائل را از نقطه نظر آدم های دیگر ببینند تا بفهمند آنها چگونه می اندیشند و احساس می کنند. آنها سازمان دهنده های خیلی خوبی هستند و معمولا سعی می کنند در گروه آرامش و توازن برقرار کنند. آنها مهارت هایی همچون همدلی، درک خلق و خو و احساسات دیگران، مشورت و همکاری با دیگران را دارند. آنها برای شغل هایی همچون مشاوره، فروشندگی، سیاست مداری و تجارت مناسب هستند.

هوش درون فردی

این هوش مربوط به توانایی درک خود و آگاه بودن از حالات درونی خود است. دارندگان این هوش سعی می کنند احساسات درونی، تمایلات و رویاها، نقاط ضعف و قوت خود را درک کنند. آنها توانایی های همچون آگاهی از احساسات درونی، ارزیابی الگوی فکری خود، درک نقش خود در روابط با دیگران و … هستند. و برای شغل هایی همچون پژوهشگری، نظریه پردازی و فلسفه مناسب هستند.

هوش (سطح متوسط)

در این تست حرف C را در میان حروف O پیدا کنید.

هوش (سطح متوسط)

در این تست شما باید حرف T را در میان اشکال زیر پیدا کنید (قرمز نیست) 

درباره خلاق بودن چه میدانید؟

چرا خلاقیت مهم است و چه ارزشی در زندگی ما دارد؟ یک دلیلش این است که بیشتر چیزهای جالب، مهم و انسانی، محصول خلاقیت است. خلاقیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که ما را از شامپانزه‌ها متمایز می‌کند. همان‌طور که دکتر میهای چیکسنت در کتاب «خلاقیت روان‌شناسی کشف و اختراع» نوشته است: «۹۸ درصد ساختار ژنتیکی ما با شامپانزه‌ها یکسان است، منهای خلاقیت. بدون خلاقیت، تشخیص انسان از میمون واقعا دشوار می‌شد.» از طرف دیگر عمل خلاقانه برای ما سرشار از شور، هیجان و لذت است. خلاقیت یک ویژگی خدایی است که به ما اعطا شده است.

خلاقیت انسانی بزرگ‌ترین امیدی است که برای حل مشکلات دنیای امروز و ساختن جهانی بهتر وجود دارد. در عرصه‌ زندگی شخصی و کسب‌وکار نیز، خلاقیت می‌تواند ما را به موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای بیشتری رهنمون کند.

با این حساب چگونه می‌توانیم از نیروی آفریننده و ارزشمند خلاقیت در زندگی خود استفاده کنیم؟

به این ۷ مورد توجه کنید!!

۱. خلاقیت ذاتی خود را بپذیرید:

با وجود تمام داوری‌های منفی که احتمالا در مورد میزان هوش و خلاقیت شما در خانه، مدرسه و محیط انجام شده است، باید بدانید که خلاق هستید. پژوهش‌های سنجش تفکر خلاق نشان داد که تقریبا تمام کودکان (۹۸ درصد) سه تا پنج ساله از نظر خلاقیت در سطح نبوغ قرار دارند. اما این آمار در مورد افراد بالای ۲۵ سال به ۲ درصد کاهش پیدا کرد. این نشان می‌دهد که فرایند آموزش و اجتماعی شدن، با برچسب زدن از طریق داوری‌هایی چون خوب/بد، درست/غلط، مناسب/نامناسب، معقول/نامعقول، منطقی/غیرمنطقی، عاقلانه/احمقانه و زشت/زیبا، در برابر جریان خلاقیت طبیعیِ ما مانع ایجاد کرده و آن را سرکوب می‌کند. کودکان خردسال، درکی از این ارزش‌ها و برچسب‌ها ندارند و بدون این محدودیت‌ها کنش و واکنش نشان می‌دهند. به‌تدریج که می‌آموزیم نظرها، ارزیابی‌ها و باورهای دیگران را بپذیریم، توانایی ما در ابراز خلاقیت‌مان افت می‌کند.

اما سرکوب خلاقیت به معنای نابودی آن نیست همه‌ ما می‌توانیم با در پیش گرفتن همان روحیه و منش کودکانه و کنار زدن شرطی شدگی‌ها و باورهای محدودکننده، خلاقیت نبوغ‌آمیز کودکی خود را بازیابیم. احیای روحیه‌ خودجوش و بازی‌گرای کودکی باعث جریان مجدد خلاقیت ذاتی ما می‌شود.

    «خلاقیت همان هوش است به همراه بازی و سرگرمی.»

چه اشکالی دارد که دوباره مثل یک کودک شروع کنیم به بازی‌های خیالی، نقاشی، قصه‌گویی، رقص، آواز، ادا درآوردن، با خود حرف زدن، جیغ زدن و شادمانی کردن. بله از دید بزرگ‌ترها این رفتارها منطقی نخواهد بود، اما شما دیگر بالغ شده‌اید و لازم نیست به قیمت سرکوب خلاقیت خود به میل آنها رفتار کنید برای بروز خلاقیت ذاتی خویش باید طبیعت کودکانه‌ خود را احیا کنیم.

۲. استعدادهای بالقوه‌ خود را بشناسید:

هر یک از ما دارای ترکیب منحصربه‌فردی از استعدادها و توانایی‌های ذاتی هستیم. خلاقیت ما بیش از هر جایی در زمینه‌ همین استعدادهای ذاتی‌مان امکان ظهور و بروز دارد پس بسیار ضروری است که آن‌ها را کشف و شناسایی کنیم علاوه بر تست‌های استعدادیابی، خودتان نیز با درون‌نگری و برخی معیارهای کلی می‌توانید استعداد و نبوغ ذاتی خود را شناسایی کنید.

    «صاحب استعدادی بی‌همتا هستید و به شیوه‌ای بی‌همتا آن را بیان و عیان می‌کنید کاری هست که بهتر از هر کس دیگر در این جهان می‌توانید آن را به انجام برسانید.»

در کودکی بیشتر به چه بازی‌هایی علاقه‌مند بودید و وقت بیشتری را صرف آن می‌کردید؟ یادگیری و انجام چه فعالیت یا مهارت‌هایی برای شما راحت و آسان است؟ چه کار یا فعالیتی را به طور خودجوش و فقط به خاطر لذتش انجام می‌دهید؟ علایق و تفریحاتتان چه هستند؟ همه‌ اینها می‌تواند سرنخی از استعدادهای ذاتی شما به دست بدهد پس از پیدا کردن استعدادهای شخصی، باید آنها را جهت انجام کار و فعالیتی مشتاقانه، لذت‌بخش، معنادار و ارزشمند با خلاقیت ذاتی خود ترکیب کنیم.

۳. استعدادهایتان را در زمینه‌ای که به آن عشق می‌ورزید به کار بگیرید:

افراد خلاق تفاوت‌های زیادی با هم دارند، اما در یک چیز مشترک‌اند: همه‌ آنها کاری را که انجام می‌دهند دوست دارند. آرزوی رسیدن به شهرت یا پول نیست که به آن‌ها انگیزه می‌دهد، بلکه از عشق و اشتیاق به کارشان، انگیزه می‌گیرند آنها قبل از هر چیز برای لذت بردن کار می‌کنند آنها عاشق کارشان هستند.

«باید آنچه را که به آن عشق می‌ورزید بیابید تنها راه انجام کارهای بزرگ این است که به آن کار عشق بورزید اگر هنوز آن را نیافته‌اید، به جست‌وجو ادامه دهید ساکن نمانید، همچون تمامی ‌چیزهایی که به دل مربوط می‌شوند، وقتی آن را یافتید، خواهید دانست.»

    – استیو جابز

لازمه‌ ایفا سهم و نقش خلاق، این مطلب اساسی است که بدانید چه جور آدمی هستید، به چه چیزی عشق می‌ورزید، تصور انجام چه کارهایی قلب‌تان را به تپش وامی‌دارد. باید بدانید که دوست دارید زندگی خود را وقف چه دستاوردهایی کنید. همه‌ این شناخت میزان اشتیاق و انگیزه‌، شما را برای انجام کارهایی که به طرز عمیقی خلاقانه باشند، نشان می‌دهد. همه‌ افراد توانایی بروز مهارت‌ها و استعدادهای منحصربه‌فرد خود را به شیوه‌ خاص خود دارا هستند.

 آیا شما مجموعه ویژگی‌های خود را برشمرده و مشخص کرده‌اید؟

آیا می‌دانید که به چه شیوه‌هایی بیشترین رضایت درونی را در ابراز وجود به دست می‌آورید؟

اگر این کار را نکرده‌اید، هم‌اکنون آن را آغاز کنید. وجود خاص و منحصربه‌فرد خود را پیدا کنید کسانی که بالاترین لذت و رضایت را تجربه می‌کنند، آنهایی هستند که وجه تمایز و خاص بودن خود را به جهان ارائه می‌‌کنند.

۴. شجاعت و شهامتِ خلاقیت را در خود ایجاد کنید:

برای خلاق بودن نیاز به جسارت و شهامت دارید چون خلاق بودن هم به منزله‌ قدم گذاشتن در سرزمین‌های ناشناخته و تجربه‌های جدید است و هم اینکه شما با طرح ایده‌های جدید از جمع متمایز می‌شوید و در میان اقلیت قرار می‌گیرید. ممکن است مورد طرد و تمسخر قرار گیرید. باید بتوانید در این شرایط روی پای خود بایستید و از ایده‌های خود دفاع کنید و این نیازمند شجاعت است.

شجاعت برای خلاق بودن صفت مهمی است. در کتابی با عنوان «شجاعت خلاقیت» نوشته شده که «شجاعت، فضیلت یا ارزشی در میان سایر ارزش‌های شخصی مثل عشق یا وفاداری نیست، بلکه بنیاد و اساسی است که زیربنای همه‌ی فضیلت‌ها و ارزش‌های شخصی دیگر است و به آنها واقعیت می‌بخشد.» لازمه‌ خلاقیت، خطرپذیری و ریسک است و لازمه‌ این‌ها شجاعت است. شجاعت و شهامت به معنای فقدان ترس، یأس و ناامیدی نیست، بلکه توانایی اقدام و حرکت به جلو علی‌رغم ترس، یأس و ناامیدی است ما برای خلاق بودن و فراتر رفتن از محدودیت وجود خود و جامعه و پا گذاشتن در سرزمین‌های ناشناخته‌ وجود خویش، به جسارت و شهامت نیاز داریم.

    «به‌اندازه‌ کافی شجاع باشید تا بتوانید خلاقانه زندگی کنید. خلاقیت سرزمینی است که کس دیگری قبلا به آنجا راه نیافته است. شما باید خانه‌های امن‌تان را ترک کنید و به پهنه‌ شهود قدم بگذارید. هیچ اتوبوسی به آنجا نمی‌رود تنها با کار سخت و خطر کردن می‌توان به آن مکان رسید چیزی که در آن پهنه کشف خواهید کرد، بی‌نظیر است: خویشتن خویش.»

۵. با یادگیری خلاقانه از محدودیت‌های موجود فراتر بروید:

اکنون ما در عصر دسترسی همگانی به اطلاعات و دانش به سر می‌بریم. در این عصر، به حافظه سپردن اطلاعات دیگر ارزشی ندارد جهان امروزی دائما به نحوی خلاقانه در حال تغییر است بهره‌مند شدن از این تغییرات نیازمند نوع جدیدی از یادگیری است. شاید آن نوع آموزشی که امروزه نیاز داریم باید مبتنی بر نوعی یادگیری‌زدایی یا نایادگیری باشد تا بتواند به ما امکان فراتر رفتن از شرطی شدگی‌های ناشی از آموخته‌های پیشین را بدهد. باید بر شیوه‌های آموزش و یادگیری شهودی، غیرخطی و چندوجهی تمرکز کنیم. تعهد به یادگیری، وجهی حیاتی در به وجود آوردن خلاقیتی است که زندگی امروزی نیازمند آن است. خلاقیت در دنیای امروز نیازمند آن است که با فراتر رفتن از دانسته‌ها، ذهن‌ خود را گسترش داده و آنچه را که غیرممکن است مورد توجه قرار بدهیم تا بتوانیم از مرزها و محدودیت‌های موجود فراتر برویم. لازمه‌ یادگیری خلاقانه آن است که همواره خود را در موضع «جهل آگاهانه» قرار بدهیم و همه چیز را به پرسش بکشیم.

۶. همه چیز را به پرسش بکشید:

آنچه برای بروز خلاقیت بسیار مهم است، کنجکاوی مداوم است اینکه دائما سؤال کنید. در یک تحقیق جالب مشخص شده است که کنجکاوی کودکان باعث می‌شود که روزی حدود ۱۲۵ سؤال بپرسند، در حالی که یک بزرگ‌سال عاقل و منطقی به طور متوسط فقط ۶ سؤال در روز مطرح می‌کند. برای خلق چیزی جدید ابتدا لازم است آنچه که قدیمی است، مورد پرسش واقع شود. چرا این کار را این‌گونه انجام می‌دهیم؟ آیا این بهترین راه است؟ راه‌های احتمالی دیگر کدام‌ها هستند؟ چرا این وسیله این‌گونه کار می‌کند؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟ فرض‌های قدیمی را به چالش بطلبید، وضع موجود را مورد سؤال قرار دهید و دنبال راه‌حل‌های جدید باشید.

    «مهم این است که از پرسشگری بازنایستید، برای هر کنجکاوی پاسخی وجود دارد.»

    – اینشتین

کنجکاوی، شور و شوقی برای یادگیری و آزمون و خطاست. حتی اشتباهات را نیز باید به عنوان فرصت‌هایی برای طرح سؤالات جدیدتر و یادگیری بیشتر در نظر بگیریم.

    «با پرسش‌ها زندگی کن و شاید بدون آنکه بدانی، روزگاری در زندگی به سوی پاسخ‌ها رهنمون شوی.»

    – ریلکه، شاعر آلمانی

۷. ذهن‌تان را از هر لحاظ باز نگه‌ دارید:

    «بیایید به سوی دری که هرگز باز نکرده‌ایم، قدم برداریم.»

    – تی اس الیوت

انجام یک کار خلاقانه، نیازمند آن است که ذهن‌مان را به روی هرگونه احتمال و هر گزینه‌ای باز بگذاریم. برای این منظور باید بتوانیم آنچه را از قبل می‌دانیم از صفحه‌ی ذهن‌مان پاک کنیم. زیگموند فروید این نوع رها شدن از گذشته را «خودفریبی آگاهانه» می‌نامید که در آن تظاهر می‌شود به اینکه چیزی از قبل وجود ندارد و ما همه چیز را از صفر آغاز می‌کنیم. این فرار وهم‌آمیز و آگاهانه از الگوها و عادات موجود، رازِ باز کردن ذهن به سوی خلق چیزی کاملا جدید است. لازم است که راه‌حل‌های پذیرفته‌شده‌ قدیمی و سنتی را رها کنیم و این امکان را بپذیریم که راه‌حلی جدید، کاملا متفاوت و به طرزی تماشایی موفق ظاهر شود. تنها رؤیاهای بی‌پروا و بی‌مانع امکان پشت سر گذاشتن گذشته و خلاقیت اصیل را فراهم می‌کند.

    «به رؤیایی دست خواهی یافت که داشته‌های تو را می‌بیند، نه موانع را. به آرزویی خواهی رسید که یادآوری‌اش سراپای وجودت را غرق شوق کند، دست تو را بگیرد و بر بلندی‌های غرورآفرین بنشاند تصویر زیبایی از آینده برایت بیافریند و روح و جسمت را سرشار از عشق و امید ناب کند رؤیاهایت باید بتوانند تو را ربوده و با خود بالا ببرند و هرگز اجازه ندهند که از آن بالا به پایین نگاه کنی.»

دوز با لیوان برعکس

در این روزهایی که در خانه هستیم و شاید حوصله‏‌مان سر رفته، بیایید این بازی هیجان‏‌انگیز و سرگرم‌‏کننده را به همراه یکی از اعضای خانواده انجام دهیم.

خب برای این فعالیت به یک عدد میز، شش عدد لیوان یک بار مصرف در دو رنگ مختلف یعنی مثلا سه عدد سبز و سه عدد قرمز، یک عدد کاغذ بزرگ، مداد و خط‏کش احتیاج داریم.

قبل از شروع بازی باید صفحه دوزمان را درست کنیم. راستی، با بازی دوز که آشنایی دارید؟ بسیار خوب!

  • حالا کاغذ را بردارید و بر روی آن یک مربع ۳۰ سانتی‏متر در ۳۰ سانتی‏متری بکشید.
  • بعد هر ۱۰ سانتی‏متر یک خط صاف بکشید، هم از طول و هم از عرض.
  • حالا ما ۹ عدد مربع ۱۰سانتی‏متری در ۱۰سانتی‏متری داریم.
  • به این شکل صفحه دوزمان آماده می‏شود.
  • روش بازی:

    • صفحه دوز را روی میز بگذارید. بهتر است گوشه‌‏های کاغذ را با چسب نواری به روی میز بچسبانید. اینجوری خیالمان راحت است که صفحه تکان نمی‏خورد.
    • یک نفر سمت راست و دیگری سمت چپ این صفحه و روبروی میز بایستد.
    • حالا یک لیوان یک‏بار مصرف را برمی‏داریم و به جهتی که بتوانیم داخل آن را ببینیم بر روی لبه میز می‏گذاریم. حواسمان باشد که لیوان از روی میز به پایین نیافتد.
    • با دو انگشت به زیر لیوان می‏زنیم و سعی می‏کنیم جهت آن را برعکس کنیم (مثل تصویر زیر).
      • هر وقت جهت لیوان برعکس شد آن را روی صفحه دوزمان قرار می‏دهیم و سراغ لیوان بعدی می‏رویم. این کار را با هر سه لیوانمان انجام می‏دهیم.
      • هرکس زودتر دوز را با لیوان‏‌های رنگ خودش را بچیند برنده می‏‌شود.

      یادت نرود، سرعت العمل و دقت در این بازی هیجان انگیز بسیار مهم است.

هوش 1

بچه‏‌های عزیز، این معما بسیار ساده است اما نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد. شما باید در این پازل تعداد کل مربع‌ها را شمارش کنید و عدد به‌دست آمده را برای ما ارسال کنید. باید بتوانید تمامی مربع‌های قرار داده در شکل را پیدا کنید و بشمارید تا جواب صحیح را به‌دست آورید.

مواظب باشید که هیچ مربعی از قلم نیفتد. 

برای شرکت در این مسابقه جواب رو برای ایدی زیر بفرستید. 

https://eitaa.com/Ali_meraj

کارگاه خلاقیت

 برای مشاهده این ویدیو جذاب روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.aparat.com/v/MEdYo

شما میتونید این آزمایش در خونه انجام بدید و فیلم فعالیت خودتون رو برای ما ارسال کنید.

ایدی جهت دریافت ویدیو: ali_meraj100@  در پیام رسان ایتا